Hudební podvečer Karlínského Komorního Studia

Koncert Karlínského komorního studia, čti KAKOST, opět ukázal úctyhodnou šíři hudebních zájmů vesměs mladých muzikantů. V předvedeném programu se harmonicky propojila čísla vokální s ryze instrumentálními, ale i díla slavných mistrů (Haydn, Bach, Schumann, Dvořák) se skladateli méně známými, jako je Robert Fuchs. To vše bez výjimky na pozoruhodné úrovni, která místy i překračovala meze amatérského provozování hudby.Ze všech účinkujících bez vyjímky sršela zdravá muzikalita a radost z muzicírování. Z jejich hry i výběru repertoáru je cítit laskavý vliv velké osobnosti, dámy v pozadí, paní profesorky Jarmily Knotové.

¨Trochu mi to připomnělo již uplynulé časy Hudebního ústavu HOPAKAJU, ve kterém jsme těžili ze vzácného přátelství s výsostnými profesionály a snažili se jim pozorně  naslouchat. Mám proto radost, že tento způsob „poučeného muzicírování“ pokračuje i dnes.

Jako pianistovi mi přece jen nedá se zvlášť zmínit o panu Jakubu Mikešovi, který předvádí, jak by měl pianista hrát komorní hudbu. Takových pianistů, kteří vědí, co je to klavírní spolupráce, je mezi amatéry čím dál méně. Pan Mikeš ve studiu Kakost plní velmi důležité integrující poslání. A dělá to s velkou noblesou.

Místo vžitého pojmu „Koncert“ by zde byla na místě spíš „Hudební akademie“ či „Hudební salon“, aby tak byla co nejlépe vystižena přátelská atmosféra, ve které téměř zmizela příslovečná bariéra mezi pódiem a hledištěm.

 

Vojtěch Vojtěch.    

Poděkování za reportáž z tohoto koncertu patří pánům V.Vojtěchovi za textovou část a V.Čepelákovi za obrazovou dokumentaci.

 

Galerie: